دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان

دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان و راه های رفع آن ⚙️ | ایمان پژو

ما در این مقاله از سایت ایمان پژو به نشانه ها و دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان میپردازیم و امیدواریم این مقاله نیز همانند مقالات قبلی مانند علائم خرابی کامپیوتر خودرو و علائم خرابی مبدل کاتالیست مورد توجه شما قرار گیرد. اهمیت شناخت دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان در این است که با دانستن این موارد میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

علاوه بر ان بالا رفتن امپر اب در تابستان میتواند منجر به خرابی قطعات دیگری نیز شود اما با دانستن این نشلانه ها میتوان به موقع از خرابی این قطعات اگاه شد و با حل این مشکل از اسیب رسیدن به سایر قطعات جلوگیری کرد. به همین دلیل ما در سایت ایمان پژو تصمیم گرفتیم تا به دلایل بروز این مشکلات به طور کامل بپردازیم.

اقدامات لازم هنگام بالا رفتن آمپر آب در تابستان:

مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید این است که: هنگام داغ کردن موتور و بالا رفتن آمپر چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ بسیاری از رانندگان هنگام بالا رفتن آمپر دستپاچه می‌شوند و نمی‌توانند واکنش درستی از خودشان نشان دهند. معمولا داغ کردن موتور و بالا رفتن آمپر. یکی از مشکلاتی است که بسیاری از رانندگان را در شروع فصل گرما و پس از آن درگیر می‌کند.

مهم‌ترین توصیه هنگام داغ کردن موتور خودرو این است که آرامش خود را حفظ کنید و حتما در اولین فرصت خودروی خود را به یک مکانیک متخصص نشان دهید.

همچنین در هنگام بالا رفتن امپر خودرو باید در اولین مرحله در کنار خیابان توقف کنید و با خاموش کردن ماشین ده دقیقه ای منتظر بمانید تا خودرو دوباره سرد شود. بعد از آن باید درب خودرو و کاپوت را باز کنید تا گرما از ان خارج شود و به سرد شدن خودرو کمک کند. بعد از انجام این مراحل دما سنج خودرو را چک کنید اگر ماشین سرد شده بود دوباره ان را روشن کرده و به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید.

معرفی محصول: سیم کشی فن پژو 405

 

شاید برای شما سوال شده باشد که اصلا چرا و به چه خاطر موتور خودرو داغ میکند. ما در ادامه به این سوال مهم و متداول پاسخ میدهیم.

مهم‌ترین دلایل داغ کردن موتور چیست؟

  1. خرابی رادیاتور: خرابی رادیاتور می‌تواند یکی از همه‌گیرترین دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان باشد.
  2. خرابی ترموستات: ترموستات خودرو هم یکی از قطعات آسیب پذیری است که خرابی آن می‌تواند باعث بالا رفتن آمپر آب خودرو بشود. در مورد خرابی ترموستات ما پیش از این در سایت ایمان پژو در قالب یک مقاله با عنوان نشانه های خرابی ترموستات به این موضوع پرداختیم.
  3. ایراد در کارکرد واتر پمپ: اگر آمپر شما بالا رفته، توصیه می‌کنم حتما کانر پمپ را چک کنید چون ممکن است خرابی واتر پمپ باعث بالا رفتن آمپر آب شود. ما پیش از این در مقاله ای با عنوان علائم خرابی واتر پمپ به طور کامل به بررسی این قطعه پرداختیم که پیشنهاد میکنیم حتما ان را مطالعه نمایید.
  4. فن رادیاتور: اگر فن رادیاتور به درستی کار نکند، احتمالا آمپر شما به صورت غیر معقولی بالا می‌روند که به علت عملکردی که فن رادیاتور دارد، این مشکل در اوایل فصل تابستان بیشتر بروز پیدا می‌کند. در مورد فن رادیاتور و رله ان پیش از این در مقاله علائم خرابی رله فن رادیاتور به طور کامل صحبت کرده ایم.
  5. سفت بودن سوپاپ‌ها: حتما دقت کنید که سوپاپ‌ها زیادی سفت نباشند و کمی محور خلاصی داشته باشند تا بتوانند عملکرد صحیحی از خودشان نشان دهند.
  6. مسدود بودن خروجی اگزوز: این مورد هم می‌تواند مستقلاً باعث بالا رفتن غیر معمول آمپر شود.
  7. روغن موتور بد: روغن موتور بد علاوه بر تاثیر منفی روی آمپر آب، باعث کارکرد بد موتور خودرو و بروز مشکلات زیادی می‌شود.
  8. تنظیم نبودن موتور: تنظیم شدن موتور جزو مهم‌ترین موارد سرویس‌دهی خودرو است و در غیر این صورت می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان باشد.

بیشتر بخوانید: دلایل ریپ زدن خودرو

چه‌طور بفهمیم آمپر آب خودرو بالا است؟

آمپر آب خودرو یک‌ چراغ هشدار دارد که مثل یک دماسنج است و وقتی موتور خودروی شما از حداکثر دمای مجاز بیشتر یا کمتر بشود، این چراغ هشدار روشن می‌شود.

پیش‌تر به مهم‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر اشاره کردیم و درادامه به رفع این مشکل می‌پردازیم درواقع بعد از مشاهده بالا و پایین شدن آمپر آب باید یک‌سری اقدامات انجام دهید که در ادامه اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین نکته درمورد روشن شدن چراغ آمپر آب این است که این چراغ هشدار دهنده قبل از ایجاد مشکل اساسی برای خودرو روشن می‌شود پس حتما توجه کنید که به محض روشن شدن آن حتما خودروی خود را چک کنید و آن را به یک متخصص نشان دهید. درواقع یکی از دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان که موجب صدمات جبران ناپذیر و یا صرف هزینه بالا برای رانندگان می‌شود، بی توجهی به همین چراغ هشدار دهنده است. پس حتما قبل از اینکه ماشین به جوش افتاد بیفتد، به فکر حل کردن این مشکل باشید.

معرفی محصول: سوکت رله فن پژو 405

ضمنا باید به این توجه نکته هم توجه کنید که کارکرد مناسب پیشرانه خودرو در دمای معمولی آب یا مایع خنک کننده به عوامل بسیاری مثل کیفیت مایع، وضعیت سیستم خنک کننده، آب و هوا و… بستگی دارد. این موضوع نشان می‌دهد که حتما باید به دمای آب خودرو توجه زیادی داشته باشید و چک‌کنید که آیا خیلی داغ می‌شود یا خیر. این موضوع درواقع یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان است.

اگر آمپر آب یه سمت رنگ قرمز رفت، قبل از آنکه صدمه زیادی به موتور وارد شود، ماشین را نگهدارید و خاموش کنید. توصیه می‌کنیم که حتما فن خودرو را تحت نظر بگیرید و با روشن شدن آن میزان آمپر دما را نگاه کنید سپس هنگامی که چرخش فن قطع شد، موقعیت آمپر را بررسی کنید. این محدوده بازه نرمال دمای موتور خودرو شما است که باید ثابت بماند.

در کل حتما توجه کنید که اگر چراغ هشدار آمپر آب بالا رفت، سریعا نسبت به چک‌ کردن خودرو اقدام کنید و حتما ماشین را به یک متخصص نشان دهید. شایع‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر در تابستان مواردی بود که در این مطلب به آن پرداختیم. نظر شما در مورد مقاله بالا رفتن آمپر آب در تابستان چیست؟! ایا مقاله بالا رفتن آمپر آب در تابستان توانسته است برای شما مفید و کاربردی باشد؟!

ما در سایت ایمان پژو علاوه بر این که میتوانیم به شما در زمینه بالا رفتن آمپر آب در تابستان کمک کنیم میتوانیم در خرید قطعات الکتریکی ماشین مانند خرید ایربگ و خرید ایسیو نیز کمک و مشاور شما باشیم چرا که ما سال هاست به صورت تخصصی بر روی فروش این محصولات کار میکنیم.

2 فکر در مورد “ دلایل بالا رفتن آمپر آب در تابستان و راه های رفع آن ⚙️ | ایمان پژو

  1. محمد حسین گفت:

    خواستم تشکر کنم از این که در مورد بالا رفتن آمپر آب در تابستان مقاه نوشتین

    1. ایمان فضلعلی نژاد گفت:

      سلام محمد جان، ممنون از شما برای این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی.
      همچنین خیلی خیلی خوشحالیم از این که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *