راه‌های کاهش مصرف سوخت

8 مورد از راه‌های کاهش مصرف سوخت ⛽️ | ایمان پژو

امروزه یکی از مهم‌ترین معضلاتی که انسان‌ها با آن مواجه هستند گرمایش جهانی و افزایش مصرف سوخت و آلودگی‌ها است. مهم‌ترین روشی که میتوان به وسیله آن این مشکل را کم کرد یا دست کم آن را کاهش داد، توجه به راه‌های کاهش مصرف سوخت است که در ادامه بیان خواهیم کرد.

امروزه تعداد خودروها پیوسته درحال افزایش است و طبیعتاً مصرف سوخت ‌و در نتیجه آلودگی هم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. مسئله مهمی که این بین پیش میاید، آلودگی‌های زیست محیطی و آسیب‌های فراوانی است که روی زندگی انسان‌ها خصوصا کودکان و افراد سالمند تاثیرات منفی زیادی دارد.

همچنین در کنار مسئله آلودگی هوا گران بودن بنزین نیز یکی دیگر از دلائلی است که نشان میدهد ما حتما باید به دنبال کاهش مصرف سوخت خودرو خود باشیم.

با توجه به اهمیت محیط زیست و گران بودن بنزین ما در سایت ایمان پژو تصمیم گرفتیم تا در ادامه این مقاله به انواع راه‌های کاهش مصرف سوخت اشاره می‌کنیم.

ویدئوی راه های کاهش مصرف سوخت

در ویدئوی زیر که به صورت اختصاصی در مجموعه ایمان پژو تولید شده است به طور خلاصه به انواع روش هایی که به وسیله آن میتوانید مصرف سوخت خودروی خود را کم کنید پرداخته ایم.

پیشنهاد میکنیم ویدئوی زیر را ببینید و به تمامی موارد گفته شده عمل کنید تا خودرویی با مصرف سوخت کمتر داشته باشید.

 

 

شیوه مصرف سوخت چگونه باید باشد؟

حال که با اهمیت کاهش مصرف سوخت خودرو ها به طور کامل آشنا شدید میخواهیم به سراغ پاسخ دادن به یک سوال مهم و اساسی برویم و آن هم این که اندازه و شیوه مصرف سوخت در یک خودرو باید چگونه باشد.

مورد مهمی که وجود دارد مدل خودرو است که تا چه میزان بهینه است و آیا یک خودروی پر مصرف است یا کم مصرف؟

مدل خودرو و مهندسی ساخت آن تأثیر بسیاری در میزان مصرف سوخت آن دارد. معمولا ماشین هایی که از تاریخ ساخت آن ها مدت کمتری میگذرد مصرف سوخت کمتری دارند. همچنین در ماشین های برندهای معروف به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا مصرف بنزین کمتر میباشد.

قاعدتا خودرو با مصرف سوخت کم‌تر می‌تواند گران‌تر از مدل پر مصرف ان باشد ولی توجه کنید که خودروی کم مصرف هم از لحاظ زیست محیطی به‌صرفه است و هم با کم‌تر مصرف کردن سوخت باعث صرفه‌جویی بسیار در هزینه‌ها می‌شود. پس حتما به مدل خودرو و حجم سوختی که مصرف می‌کند توجه کنید.

راه‌های کاهش مصرف سوخت چیست؟

حال که با عوام موثر بر مصرف بنزین در خودرو ها آشنا شدید وقت ان رسیده است که به سراغ  انواع راه‌هایی که می‌توان مصرف سوخت را کاهش داد برویم:

سرویس و تعویض وایر و شمع‌ها:

شمع‌ها که در اکثر ماشین‌ها وجود دارند، یکی از قطعات مهمی هستند که برق‌را انتقال می‌دهند. کارکرد صحیح شمع‌ها روی کاهش مصرف سوخت تاثیر زیادی دارد. پس دقت کنید که به موقع شمع‌ها را سرویس کنید و یا اگر یه تعویض نیاز دارند، تعویضشان کنید.

اگر با شمع های خودرو و نحوه کارکرد آن ها اشنا نیستید و نمیدانید که در چه زمانی باید شمع ماشین خود را عوض کنید پیشنهاد میکنیم مقاله زمان تعویض شمع خودرو را که پیش از این در سایت ایمان پژو تولید و منتشر کرده ایم مطالعه کنید.

تنظیم باد لاستیک:

یکی دیگر از مواردی که میتواند بر روی مصرف سوخت ماشین شما تاثیر گذار باشد تنظیم باد لاستیک خودرو است.شاید تعجب کنید که چگونه تنظیم باد لاستیک می‌تواند یکی از راه‌های کاهش مصرف سوخت باشد. اما امروزه تاثیر تنظیم باد ماشین روی مصرف صحیح سوخت خودرو ثابت شده است.

تنظیم سوپاپ‌ها:

یکی دیگر از قطعات مهم خودروها که نقش تنظیمی دارند، سوپاپ‌ها هستند. این سوپاپ ها اصطلاحا گاهی لق می‌زنند. در این زمان شما باید توجه کنید که فیلرگیری یا همان رفع لق زدن را برای سوپاپ‌ها حتما یه موقع انجام دهید.

تعویض و سرویس سر وقت فیلترها:

در ماشین ها قطعات مصرفی زیادی وجود دارد که میتواند بر روی عملکرد کلی خودرو اثر گذار باشد.ازجمله مهم‌ترین آن‌ها فیلتر بنزین و فیلتر هوا است. هردوی این فیلترها نیاز به سرویس‌دهی و و درمواردی تعویض دارند که باید جهت کارکرد صحیح خودرو به آن توجه داشته باشید.

ما در سایت ایمان پژو در مورد زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو پیش از این به طور کامل صحبت کرده ایم که میتوانید با مراجعه به مقاله تعویض لوازم مصرفی خودرو زمان تعویض قطعه هایی مانند فیلترها را پیدا کنید.

چک‌کردن انژکتورها:

یک مورد مهم در لیست راه‌های کاهش مصرف سوخت اطمینان از کارکرد صحیح سیستم سوخت رسانی خودرو خصوصا انژکتورها است.

چک‌ کردن کاتالیزور:

برای اطمینان از مصرف صحیح سوخت توسط خودرو، باید مراقب باشید که کاتالیزور خودروی شما شامل است.

استفاده از بنزین با کیفیت:

مشخصا این مورد را همه می‌دانند که چقدر استفاده از یک بنزین با کیفیت می‌تواند تاثیر گذار باشد. این موضوع علاوه بر کاهش الودگی‌ها، باعث صرفه‌جویی شما در خیمه‌ها و از همه مهم‌تر افزایش عمر مفید خودرو و قطعات آن خواهد شد.

چک کردن سیستم جرقه:

مهم‌ترین بخش‌های قسمت جرقه‌زنی کویل‌ها و شمع‌ها هستند. البته برخی از ماشین‌های جدید دیگر شمع ندارند و مستقیم جریان را از کویل می‌گیرند. باید حتما حواستان باشد که این سیستم در خودروی شما سالم باشد.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی مبدل کاتالیست

 

چطور مصرف سوخت را به کم‌ترین مقدار ممکن برسانیم؟

یک سری راه‌کارها وجود دارند که ربطی به قطعات ماشین ندارند و به رفتار راننده وابسته هستند. این فتارها تاثیر بسیار بسیار زیادی روی سلامت کرده زمین خواهند گذاشت و در دراز مدت تاثیر بسزایی روی هزینه‌ها، مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط اکولوژیکی برای نسل‌های آینده دارند.

حرکت با سرعت استاندارد یکی از این راه‌عای کاهش مصرف سوخت است که علاوه بر تاثیر روی کاهش الودگی، روی سلامت و امنیت خودتان هم تاثیرگذار است. خاموش کردن خود رو زمان توقف هم روش بعدی است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. و حجم زیادی از آلودگی در این زمان وارد هوا می‌شود.

استفاده از روغن مناسب هم راه بعدی برای کاهش مصرف سوخت است که علاوه بر آن عمر مفید قطعات خودرو را هم افزایش می‌دهد. همچنین در باید درزمان توقف پایتان را روی پدال ترمز نگه ندارید و مهم‌تر از آن حتما تنظیمات موتور را در زمان‌های مختلف بررسی بفرمایید. تا درصد مصرف سوخت شما به مراتب کاهش پیدا کند.

همچنین ریمپ کردن ایسیو نیز میتواند به بهینه شدن مصرف سوخت خودرو ها کمک کند که ما پیش از این در مقاله ای با عنوان ریمپ خودرو ایسیو اشاره میکنیم.

 

بیشتر بخوانید: زمان تعویض لنت ترمز

 

درنهایت راه‌های کاهش مصرف سوخت فراوان هستند. شما قطعا طبق تجربیات خودتان می‌توانید از انواع این راه‌ها و بسیاری روش‌هایی دیگری که وجود دارد، مصرف سوخت را کاهش دهید و علاوه بر حفظ محیط زیست برای خود و فرزندانتان، هزینه‌ها را هم کاهش دهید و طول عمر خود روی خود را بیشتر کنید.

ما در سایت ایمان پژو علاوه بر اینکه میتوانیم در مورد مواردی مانند علائم خرابی کامپیوتر خودرو به شما کمک کنید میتوانیم در خرید ایربگ و خرید ایسیو نیز به شما کمک کنیم. چرا که ما در سایت ایمان پژو به صورت تخصصی بر روی این دو قطعه کار میکنیم.

2 فکر در مورد “ 8 مورد از راه‌های کاهش مصرف سوخت ⛽️ | ایمان پژو

  1. حسین محسنی گفت:

    سلام، ممنون از سایت خوبتون در مورد ۸ مورد از راه‌های کاهش مصرف سوخت. میخواستم ببینم که کجای سایتتون در مورد خرید ایسیو حرف زدین؟! من دیدم که توی این مقاله گفته بودین ایسیو هم میفروشین اخه.

    1. ایمان فضلعلی نژاد گفت:

      سلام حسین جان، ممنون از این که نظرت رو در مورد این مقاله با ما در میون گذاشتی.
      ما در سایت پژو ایمان بسیار خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده.
      برای اطلاع از قیمت ایسیو و گرفتن مشاوره برای ماشین مد نظرت میتونی به صفحه خرید ایسیو مراجعه کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *