لرزش فرمان خودرو

علت های لرزش فرمان خودرو و راه های رفع آن ⚙️ | ایمان پژو

فرمان خودرو یکی از مهم ترین قطعات ماشین میباشد چرا که این وسیله امکان تعادل و جهت دهی به ماشین را امکان پذیر میکند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرمان خودرو هم مانند قطعاتی مثل روغن و فیلتر که در مقاله زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو به آن ها اشاره کردیم ممکن است خراب شده و دارای لرزش شود. به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم تا ما را با دلیل های لرزش فرمان خودرو آشنا کنیم و برای هر کدام نیز راه کارهایی جداگانه ارائه دهیم.

فرمان خودرو ممکن است در زمان های مختلفی دچار لرزش شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که لرزش فرمان خودرو همیشه و در همه حال دچار لرزش نمیشود و ممکن است فرمان تنها در شرایطی خاص دچار لرزش شود. به همین دلیل ما لرزش فرمان در موقعیت های مختلف را بررسی میکنیم.

ویدئو علت های لرزش فرمان خودرو

این ویدئو که در مورد علت های لرزش فرمان خودرو و راه های رفع آن ⚙️ میباشد در مجموعه ایمان پژو تهیه شده است. پیشنهاد میکنیم تا انتهای این ویدئوی کوتاه همراه ما باشید.

 

 

زمان لرزش فرمان خودرو

دلایل لرزش فرمان خودرو میتوان در شرایط مختلف متفاوت باشد اما به طور کلی میتوان آن ها را در 5 موقعیت اصلی دسته بندی کرد:

  1. حرکت اولیه خودرو و سرعت کم
  2. در دور زدن یا تغییر مسیر
  3. حرکت اولیه خودرو و سرعت کم
  4. در هنگام ترمز گرفتن
  5. در سرعت بالا
  6. در سرعت عادی و مسیر مستقیم

در ادامه مقاله لرزش فرمان خودرو به طور مجزا به هر کدام از این موارد میپردازیم.

حرکت اولیه خودرو و سرعت کم

اگر در حرکت اولیه خودرو یا در زمانی که سرعت کمی دارید فرمان میلرزد پلوس خودرو آسیب دیده است. اگر پلوس خودرو دچار آسیب دیدگی شده باشد و راننده به رانندگی ادامه دهد خودرو در جایی ازحرکت خواهد ایستاد. زمانی که پلوس خودرو آسیب دیده باشد و خودرو با همان پلوس آسیب دیده در حال حرکت باشد سرپلوس دو محور می‌چرخد و آسیب دیدگی نشان داده میشود. ولی احتمالا اگر سرعت خودرو بالا برود صدای خرابی آن را نمیشونید و اگر دوباره سرعت خود را کم کنید متوجه صدای آن میشوید.

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در صورتی که متوجه خرابی پلوس ماشین خود شدید دیگر نباید با آن رانندگی کنیدو باید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. همچنین میتوانید برای خرید پلوس آسیب دیده همانند پلوس پژو ۲۰۶ مدل بوش به سایت ما مراجعه کنید.

 این آسیب را نمیتوانید خودتان تعمیر کنید زیرا مشکلی تخصصی است.

در دور زدن یا تغییر مسیر

یکی دیگر از مواقعی که ممکن است با لرزش فرمان ماشین مواجه شوید در هنگام دور زدن یا تغییر مسیر خودرو میباشد. لرزش فرمان خودرو در این زمان معمولا به تنظیم نبودن چرخ‌ها مرتبط است. چرخ ها باید در سرویس های دوره به دوره معاینه فنی بررسی شوند. همچنین اگر ضربه شدیدی به چرخ ها وارد شده باشد نیز میتواند باعث لرزش فرمان ماشین شود.

اگر از رینگ های اسپرت استفاده می کنید باید بدانید که رینگ های متفرقه نیز میتوانند باعث لرزش فرمان شوند.

در هنگام ترمز گرفتن

بعضی مواقع فقط هنگام ترمز گرفتن فرمان خودرو می‌لرزد اگر این اتفاق برای شما افتاده است ممکن است روتورهای ترمز خراب شده باشند. با هر ترمز گرما در روتورها تلف میشود که این امر در طولانی مدت ضخامت آن را از بین میبرد و باعث لرزش فرمان می‌شود.

در سرعت بالا

اگر در سرعت بالا متوجه لرزش فرمان شده اید احتمالا بلبرینگ ها آسیب دیده‌اند. که در این زمان صدای غیر طبیعی نیز از خودرو می‌آید که باید حتما سلامت بلبرینگ ها بررسی شود.

در سرعت عادی و مسیر مستقیم

وزن خودرو روی لاستیک ها است و تنظیم بودن آن بسیار مهم است. زمانی که میخواهید لاستیک هایتان را تعویض کنید به سایز و برند لاستیک ها توجه داشته باشید. گرما و سرما میتواند روی لاستیک ها تاثیر گذار باشد. پس در هر فصلی لاستیک ها بررسی شود. در هوای گرم تابستان باید باد لاستیک ها را کم کرد زیرا گرمای هوای داخل لاستیک را تحریک میکند.

نتیجه گیری:

ما در مقاله لرزش فرمان خودرو موارد متداولی که در آن زمان ها ممکن است فرمان خودرو دچار لرزش شود را بیان کردیم و گفتیم که در هر کدام از این موقعیت ها کدام قطعه ماشین ممکن است خراب شده باشد. ما در سایت ایمان پژو امیدواریم مقاله لرزش فرمان خودرو توانسته باشد پاسخ سوالات شما را به طور کامل داده باشد. لطفا هر چند وقت یک بار یک نگاه کلی به خودرویتان بیندازید و اگر موقع رانندگی متوجه مشکلی در خودرو شدید آن را حتما به تعمیرگاه ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟! ایا این مقاله توانسته است پاسخ نیاز های شما در مورد پیدا کردن لرزش فرمان خودرو بدهد؟! شما چه عوامل دیگری را میشناسید که باعث ایجاد لرزش فرمان خودرو میشود؟!

ما در سایت ایمان پژو همواره آماده هستیم تا به شما در پیدا کردن مشکلات ماشین خود کمک کنیم. همچنین ما در سایت ایمان پژو میتوانیم به صورت تخصصی بر روی خرید ایسیو و خرید ایربگ به شما کمک کنیم تا محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

2 فکر در مورد “ علت های لرزش فرمان خودرو و راه های رفع آن ⚙️ | ایمان پژو

  1. حسین عباس زاده گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون در مورد علت های لرزش فرمان خودرو و راه های رفع آن. خیلی مقاله خوب و به درد بخوری بود.

    1. ایمان فضلعلی نژاد گفت:

      سلام حسین جان، ممنون از این که نظرت رو در مورد این مقاله با ما در میون گذاشتی.
      ما در سایت پژو ایمان بسیار خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *